Kollonyheter i Maj

posted in: Styrelsen | 0

Den 21 april hade vi ett trevligt första möte med våra områdesrepresentanter. Du bör nu ha fått info från det vid er första områdesträff.

90-årsfirande

För att komma till visning av 30-talsfilmerna några söndagar behöver du anmäla dig till ”Konsums Filmklubb” till ordforande@koloni-skarpnack.se . Medlemskap krävs av upphovsrättsliga skäl (sändningsrättigheter). Därefter börjar trivselkvällarna, se anslag senare. Samt boka lördagen 25 juli för storfirandet! Meddela ordforande@koloni-skarpnack.se om du vill vara med att festplanera.

Motion om Ellevios nätavgifter

”7-gruppen” (de 7 stugföreningarna i närområdet) la en motion till årsmötet för Stockholms Koloniträdgårdar, som ägde rum 25 april. Årsmötet biföll motionen: att Stockholms Koloniträdgårdar ska tillsätta en arbetsgrupp för att föra frågan vidare. (Ett steg framåt hade redan tagits innan årsmötet, i ett direkt möte mellan Stockholms Koloniträdgårdar och högre tjänstemän hos Ellevio, där rörelsens synpunkter mottogs positivt.) Fortsättning följer.

Arrendeavtal om brukande av lott

Tyvärr behövde styrelsen bordlägga frågan vid mötet den 20 april. Vi återkommer i frågan.

Annat

Rådjur kommer att avskjutas nu under maj-juni. Du är säker så länge du inte går till maskerad som rådjur 😉.

Släpkärran: Nu har Swish lagts till som betalningsmedel för hyra av släpkärran.

Parkeringsplatserna ska vara rensade till den 15 juni och därefter under hela säsongen.

Nya nummerskyltar till parkeringsplatserna är på gång.

Information om skyddsstopp, tanktömningar och vad vi kan göra för att undvika nytt skyddsstopp: Se separat utlagd information.

Styrelsens informatation utåt: Vi uppmanar dig som inte gått med i styrelsens Facebook-grupp Skarpnäcks Koloniträdgårdsförening att göra det. Där såväl som på hemsidan kommunicerar vi ut till medlemmarna.

Kontaktväg till styrelsen är styrelsen@koloni-skarpnack.se .

Kom ihåg att det är max 10 km hastighet som gäller för all trafik i området, även mopeder, elcyklar, cyklar!

 

Önskar er alla en god odlingssäsong nu! 😊 Stor eloge till alla kolonister som vill leva upp till Kolloandan här i Skarpnäck.

/Vi i styrelsen, som ser fram emot en ny fin säsong med er

Eva Fidelia Helena Ingrid Kicki Maj Matts Sanne Susanne Erik